A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Заклад професійної
(професійно-технічної) освіти
"Звягельське вище
професійне училище"

Методична робота

Методична робота

Найдосвідченіший педагог 
ніколи не повинен спинятися на

досягнутому, бо якщо нема руху
 вперед, то неминуче 
починається відставання.
 
В.О. Сухомлинський

 

Методична  робота – це заснована на досягненнях науки та передового   досвіду    система    аналітичної,    організаційної, діагностичної,   пошукової,   дослідницької,   науково-практичної, інформаційної  діяльності  з   метою   удосконалення   професійної
компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності освітнього процесу.

Методична робота в ЗП(ПТ)О «Звягельське вище професійне училище» – важлива складова освіти, цілісна система дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу закладу, досягнення позитивних результатів освітнього процесу. Необхідною умовою організації методичної роботи є врахування досвіду діяльності педагогів й аналіз результатів освітнього процесу в училищі.

Методична робота в училищі організована відповідно до «Положення про методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі», затвердженого наказом № 146 від 11.09.2017 р. та Наказу МОН України № 419 від 30.05.2006 р. Методична робота займає провідне місце в роботі педагогічного колективу та здійснюється відповідно до нормативно-правових актів і підрозділу «Методична робота» річного плану роботи.

Участь у методичній роботі є професійним обов'язком кожного педагогічного працівника.

Основні напрямки методичної роботи в училищі:

- аналіз стану викладання предметів, підготовка рекомендацій щодо приведення їх у відповідність до державних стандартів освіти;

- створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників, підвищення їхньої психологічної компетентності;

- організація вивчення якості забезпечення освітнього процесу кадрами з відповідною педагогічною освітою;

- керівництво роботою методичних комісій та координація їхньої діяльності;

- проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, вивчення, узагальнення і поширення кращого педагогічного досвіду;

- упровадження сучасних педагогічний технологій в освітній процес закладу;

- створення умов для збереження, систематичного поповнення та ефективного використання методичного фонду літератури, аудіо- та відеоматеріалів;

- створення комплексно-методичного забезпечення предметів і професій, розробка та видання навчальних, методичних посібників, рекомендацій, електронних засобів навчального призначення тощо;

- розробка навчально-методичних комплексів, адаптованих до стандартів та потреб роботодавців;

- підвищення кваліфікації, стажування на підприємствах, участь у фахових конкурсах;

- координація змісту методичної роботи училища зі змістом діяльності НМЦ ПТО у Житомирській області.

Інноваційна діяльність педколективу полягає в тому, що викладачі й майстри виробничого навчання впроваджують нові форми та методи навчання (диференційний підхід до здобувачів освіти в процесі навчання, метод вирішення проблемних ситуацій, метод імітацій конкретних виробничих ситуацій, групові форми роботи на уроках), практикують проведення різних типів уроків, а саме: уроки-дискусії, уроки-конференції, уроки-диспути, уроки-семінари, уроки-заліки, уроки-екскурсії, кейс-уроки, уроки-квести тощо.

«Від творчо працюючого викладача  та майстра виробничого навчання – до творчого колективу» – одна з тез, яка є домінуючою в діяльності педагогічних працівників закладу. Відтак педагоги систематично впроваджують інтерактивні технологій навчання на уроках, у позаурочній діяльності, у груповій та індивідуальній роботі. Виявляти, розвивати й плекати творчі паростки особистості педагога – основна мета методичної роботи нашого закладу професійної освіти.

Ефективне використання нетрадиційних форм методичної роботи, що мають інноваційний характер, сприяє активізації практичної діяльності педагогів і робить науково-методичну роботу динамічною та активно-творчою.

Науково-методична робота – один із важелів управління освітнім процесом, який має бути спрямований на розвиток у педагогічних пацівників вимогливості до себе, бажання пошуку раціональних методів роботи. Цілеспрямовано здійснювана методична робота є обов’язковим компонентом педагогічної праці кожного викладача, майстра виробничого навчання та вихователя, а також є тією рушійною силою, яка потребує постійного оновлення знань педагогів, спонукає їх до самоосвіти і самовдосконалення.

Усі форми методичної роботи – традиційні і нетрадиційні, колективні й індивідуальні – підпорядковані одній меті: надавати дієву практичну допомогу та сприяти підвищенню педагогічної майстерності педагогів та забезпечувати їх співпрацю із здобувачами освіти  та їх батьками.

Головною методичною проблемою, над якою працює колектив закладу, є «Підвищення якості професійної та загальноосвітньої підготовки шляхом інтенсифікації занять, застосування ІКТ, розвиваючих, проєктивних, інформаційно-комунікативних технологій». 

Якість, результати освітнього  процесу училища залежать передусім від викладача та майстра виробничого навчання, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності, прагнення працювати на педагогічній ниві.

Метою методичної роботи училища є вдосконалення рівня педагогічної майстерності, формування професійної компетентності педагогів, розвиток особистої культури і творчого потенціалу, спрямований на підвищення якості освіти й активне використання інноваційних технологій.

Особлива роль у забезпеченні професійного рівня та фахового зростання педагогічних працівників училища належить створенню педпрацівниками вебсайтів та блогів, що дає можливість не лише впроваджувати інноваційні технології, а й популяризувати та поширювати свої напрацювання.

За умови інтенсивного розвитку інформаційно-комунікаційних технологій постійно впроваджуються ці технології в діяльність методичної служби, що дозволяє кожному педагогу бути адаптованому до активної діяльності в інформаційному суспільстві.

В училищі сформувалася система науково-методичної роботи, яка забезпечується інтеграцією індивідуальних і колективних форми, що доповнюють одна одну.

Індивідуальна форма методичної роботи є складовою самоосвіти педагога, здійснюється з урахуванням його професійних потреб, результатів взаємооцінки, рекомендацій керівництва училища, досвідчених педагогів. Змістом її є систематичне вивчення психолого-педагогічної, наукової літератури, участь у роботі методичної комісії, обласних методичних об'єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань, огляд і реферування педагогічних та методичних журналів, збірників, повідомлення на семінарі, науково-практичній конференції, виступів на засіданні педради, публікацій у періодиці та масмедіа.

Колективні форми роботи представлені структурними компонентами, такими, як: педагогічна рада, методична рада, робота методичних комісій, інструктивно-методичні наради, теоретичні та практичні семінари, «Школа молодого педагога», педагогічні читання тощо.

Колективні форми навчально-методичної роботи сприяють збагаченню професійних інтересів педагогів, удосконаленню їх знань, виробленню позицій із важливих педагогічних проблем сучасності, виявленню й узагальненню найкращого педагогічного досвіду.

Проведення показових уроків – одна з колективних форм методичної роботи, їх мета – підвищення майстерності всіх викладачів та майстрів виробничого навчання. Основні завдання показових уроків: упровадження в практику перспективного педагогічного досвіду й результатів досліджень педагогічної науки, спрямованих на розв'язання завдань, що стоять перед національною освітою.

Однією з основних колективних форм є робота методичних комісій, до змісту діяльності яких входять питання щодо підвищення рівня освітньої  роботи та якості знань здобувачів освіти; обговорення методів викладання, що використовуються різними педагогами; упровадження перспективного педагогічного досвіду і досягнень педагогічної науки; розробка шляхів впровадження інновацій; обговорення розділів і тем нових програм та підручників; організація виховної роботи; професійна допомога молодим педагогам; вироблення єдиної позиції викладання професій та предметів.

Окремим розділом методичної роботи є робота з молодими педагогами. Вони потребують найбільшої уваги та професійної і психологічної підтримки в педагогічному колективі. Для молодих викладачів та майстрів виробничого навчання створено Школу молодого педагога, де слухачі поглиблюють знання теоретичного матеріалу, знайомляться з методичними прийомами на уроці, оволодівають методами педагогічного дослідження, проводять ділові та рольові ігри. Наставництво, взаємовідвідування уроків також сприяють «входженню» молодого педагога в професію, створюють оптимальні умови, щоб період адаптації на початку педагогічної діяльності був менш тривожним.  

Фото без опису

Методична робота в нашому закладі не є самоціллю, а є інструментом для постійного вдосконалення освітнього процесу, підвищення професіоналізму викладачів і майстрів виробничого навчання та, як результат, конкурентоспроможності випускників.

Активна участь всього колективу училища в методичній роботі дуже важлива, адже успіх нашого закладу – це наш спільний успіх!

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора