Поради учням та випускникам НВВПУ, як правильно вести себе на співбесіді при працевлаштуванні
Щоб отримати хорошу роботу, насамперед потрібно справити якнайкраще враження під час співбесіди.
Всі дії, запитання, відповіді – вирішальні.
Успіх на співбесіді залежить не від вміння знаходити правильні відповіді, а від здатності бути цікавим співрозмовником.
Ваше завдання – правильно подати (або навіть «продати») себе, виразити готовність виконувати поставлені перед вами завдання.
Отримавши запрошення на співбесіду, не поспішайте. Краще, якщо ви домовитеся про зустріч на завтра.
Так у вас буде додатковий час на підготовку.
Пунктуальність – риса, яку цінують на будь-якій роботі.
Завчасно підготуйте необхідні документи: атестат, резюме, рекомендаційний лист тощо.
Не плануйте напередодні жодних вечірок. Потрібно добре виспатися, щоб мати свіжий вигляд.
Головне – не запізнитися на зустріч, вам просто можуть не пробачити і не дати другого шансу. Уникайте помилок!
Під час співбесіди не сидіть, розвалившись, не кладіть ногу за ногу, не схрещуйте руки.
(Для дівчат) Приділіть увагу рукам. Нігті повинні бути помірної довжини, пофарбовані в нейтральний колір. Довгі та яскраві залиште для інших випадків.
Не ставте сумку на стіл. Не приходьте на співбесіду з об’ємними пакетами.
Продумайте свій зовнішній вигляд. Віддайте перевагу одягу нейтральних кольрів у діловому стилі.
Складіть приблизний перелік очікуваних запитань і підготуйте варіанти відповідей.
Налаштуйтеся на співбесіду позитивно і не переживайте завчасно.
Під час співбесіди не вдавайтесь у надмірні подробиці свого особистого життя. Відповідайте чітко і продумано, але не задавайте тон співбесіді.
Щодо зарплати, то оцініть свої можливості реально і не завищуйте планку.
Співбесіда – діалог. Обов’язково продумайте запитання, які ви поставите роботодавцю, якщо вам нададуть таку можливість.
Тактовно поцікавтесь таким:
- «Якими будуть службові обов’язки?»
- «Який розпорядок роботи?»
- «Хто буде вашим безпосереднім керівником?»
- «Чи можливі перспективи професійного зростання?»
Також під час співбесіди можливі «каверзні» запитання. Наприклад, вас можуть запитати про ваші недоліки.
Погані відповіді:
- «Я занадто цілеспрямований»,
- «Я надто відповідальний»,
- «Горю на роботі».
Краще назвати недоліки, які не дуже суттєві для майбутньої роботи:
«У мене поганий почерк».
У наш час мало професій, де це може бути суттєвою вадою.
Ще керівництво може запитати про ваші досягнення і успіхи.
Не відповідайте: «Не хочу хвалитися».
Краще покажіть свою успішність у вигляді кількох конкретних фактів і дотримуйтесь золотої середини, не перехвалюйте себе.
ПАМ’ЯТАЙТЕ!
- Не уникайте відповіді і, тим більше, не говоріть неправду.
- Поводьтеся ввічливо і будьте доброзичливим з усіма, кого зустрінете в офісі.
- Стежте за своєю мовою, не відповідайте на запитання запитанням.
- Перед зустріччю обов’язково відключіть мобільний телефон.
Готуючись до кожної співбесіди - пам’ятайте: випадкових перемог не буває.